My Insta

Instagram

Friday, July 4

Stink Deal, Online Store!

Selama ini aku sekadar dengar, but this time memang betul2 kena kat aku! Ceritanya macam nie. Aku beli beg handcarry nie secara online dari MyDeal.com.my pada bulan Mei. (ini first time aku beli dari MyDeal. Selalunya aku beli daripada Lelong, Groupon or Living Social.) Offer nie sangat tempting, suit dengan taste aku. Then redemption period is from May until 12 June. Lama jugak nak tunggu, kan? Tapi tak apalar sebab aku tak rushing pun nak pakai beg tu. 

Then the next day, aku try call just nak confirmkan sama ada dorang dah terima tak purchase order aku. Masalahnya ialah sehari suntuk aku call, tapi line asyik busy. Fine! The next day, aku call lagi, same thing happen. Aku emel customer service MyDeal tapi aku asyik dapat a computer generated reply. Then aku call lagi, lagi, lagi dan lagi, setiap hari! Dan yang bestnya, sehingga hari terakhir redemption, purchased item aku tak muncul2. Korang rasa aku meroyan ke tidak?


The reply from MyDeal Customer Service.



My complaint email to Malay Mail Online.

Then aku terus emel a complaint letter to MalayMail Online regarding this issue (as above). Malangnya no response from MalayMail too. Fine!!!!! Aku mati akal sekejap. Hujung June, aku minta en. asben contact kawan dia, Mr. Danny yang kerja dgn MalayMail, to look into this matter.


An email from Mr. Mahesh, the MD of MyDeal.

Then out of the blue, on 1st June, there's an email from Mr. Mahesh of MyDeal. According to his email, he will personally deliver the purchased item to me. So, we make an arrangement. And on the Independence Day of USA, 4th July, I finally receive my rose hand carry multipurpose beg. Alhamdulillah. 

So, thanks to Danny and Ben from MalayMail for the effort and Mr. Mahesh as well. Frankly speaking, aku rasa macam nyaris ditipu. Rasanya, kalau aku buat dunno, agak2 aku dapat tak beg aku tu? Tentu tak dapat dan duit hangus begitu saja. Ya, Mr. Mahesh ada explain panjang lebar kenapa delivery delay, semua tu. Tapi pada aku, itu semua alasan cliche!!!!

So moral of the story is, call the customer service terlebih dahulu sebelum make any purchase, ask about the product then baru beli. Online store ni bukannya tak bagus, cuma ada masanya dorang pun 'ting-tong' jugak! So kepada semua purchaser online, berhati-hatilah ya. Sekiranya terkena macam aku, gunakan hak kita sebagai pengguna, gunakan saluran yang boleh bantu kita. Last but not least, this is my bad experience with MyDeal, sayonara MyDeal!







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...