My Insta

Instagram

Thursday, May 2

Kenapa aku pilih BN?


Luahan ikhlas dan jujur daripada saya.


Lagi 3 hari, pada 5 Mei 2013, rakyat Msia akan memilih pucuk pimpinan terbaik utk memerintah negara tercinta ini.  Perang poster rancak dijalankan sejak sebelum Parlimen dibubarkan lagi. Kali ni persaingan memang sengit. Parti masing2 menonjolkan muka2 baru utk dijadikan senjata mereka. Sebenarnya seronok terlibat dgn kerja2 pilihanraya nie. Dulu aku aktif dengan persiapan menjelang pilihanraya, tapi semenjak dua menjak ini, byk faktor yg tak mengizinkan aku terlibat utk pilihanraya kali ini. Tapi walaupun tak terlibat, tak bermakna aku tak berkempen taw!


Aku rasa di kalangan kawan2, kenalan dan saudara-mara, tentu dah tahu pemimpin mana yang aku akan pilih sebagai pemimpin utk generasi akan datang. Ya, tentulah DSNTR. "Yakini BN". Kenapa? Sebab BN nie parti perpaduan, parti semangat dan parti yg harmoni. Aku akan terus bersama BN dan UMNO selagi ia tak menggadaikan maruah negara, tak mengkhianati rakyat, tak membebankan rakyat, menunaikan janji kepada rakyat dan membela kebajikan rakyat. Pendek cerita, selagi parti ini tidak menongkah arus dan tak bertentangan dengan ajaran Islam, aku akan terus pangkah BN.

BN sama juga macam parti lain... ada rasuah sana sini, skandal sana sini tapi taklah seteruk sampai mengaibkan keluarga sendiri. Perkara2 macam tu, mereka JAWABLAH sendiri kat yang di ATAS tu nanti, tanggunglah akibatnya. 


Mac yg lepas, PM sempat singgah di kwsn perumahan aku untuk bersarapan santai dgn rakyat jelata. Semua  xtvt pagi tu aku kensel sebab nak jumpa PM. Tengoklah tu, sanggup panjat kerusi sebab nak record kedatangan PM. 


En. asben dapat face to face dgn PM. I managed to capture him recording our PM. I love this shot!

Antara sebab aku takkan pilih pemimpin yang ada 'nafsu' pelik, ialah aku tak rela anak2 aku dipimpin oleh pak homo yg BERMATA SATU. Nauzubillah! The other reasons aku takkan pangkah MATA SATU ialah agendanya yang memporak-perandakan masyarakat, mempergunakan golongan mahasiswa, memperlekehkan golongan wanita dan yang penting sekali, tak menunaikan janji! Orang yang tak menunaikan janji ialah orang yang MUNAFIK! 

Begitu juga dgn pemimpin tertinggi BULAN. Dia ni macam lalang. Kena gertak sikit dgn ketua ROKET, terus tak jadi laksanakan hukum HUDUD. Kebergantungannya cukup terserlah kepada si ROKET yg tak pernah setuju untuk menjadikan Msia ini sebagai sebuah negara Islam. Itu pun dia masih tak nampak lagi. Kalau ROKET ini menang, yg akan dipijak dahulu ialah BULAN sebab ROKET percaya kononnya dia boleh pergi jauh sampai ke musytari! KONONNYA! 



Ini calon favourite aku. Frankly, aku tak kenal dia, juz tahu background sikit2 melalui media dan blog anak dia tapi aku yakin dia boleh menang. Sebab pertama aku favour dia ialah, namanya sama dgn nama en. asben aku. Kihkihkih. Kedua, melihatkan kredibilitinya, dia mampu kalahkan pak homo. InsyaAllah, kita sama-sama doakan.


Last but not least!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...