My Insta

Instagram

Wednesday, March 14

muzium kapal selam

Sejak kecil aku selalu berulang-alik ke Melaka tapi masih ada lagi  tempat yg aku tak lawat sebabnya Melaka ni non-stop develop. Paling ketara ialah sepanjang 3 tahun lepas. Boleh dikatakan setiap bulan aku ke Melaka sebab Daniel di sana dan setiap kali itulah ada saja benda baru yg dihupdet oleh KM Melaka, DSAR. 

This time, kami ke Muzium Kapal Selam di Klebang pulak. Layan the pik-cas...


Tempatnya ibarat padang jarak padang tekukur. Tak ada pokok langsung. Pokok yg ditanam pun macam hidup segan, mati tak mahu. Sebabnya ialah cuaca sangat panas ketika kami sampai di sini. Dari jauh kami dah nampak kepala kapal selam tu. Mula rasa excited!!!

Ingatkan free sebab diletakkan tengah panas terik. Rupa2nya kena bayar RM1 seorang, tapi kalau tak bayar pun ok jugak sebab bukannya ada pintu entrance pun. Kalau masuk 10, 20 kali pun, tak ada siapa perasan.
 Nampak macam sama saiz jer dgn kepala aku nie, kan? But the truth is....


Ambik kaw!!!!! Beratus kali ganda saiznya! 


Aku sure, bila kompleks maritim ni dah tersergam, sure entrance fee nya mencecah RM5 atau pun RM10 seorang. So nasihat aku, baiklah pergi tengok sebelum harga entrancenya naik.


 Antara kapal2 selam yg bersepah di serata dunia. 

 Bahagian belakang kapal selam. 

 Tengah2 panas pun sempat posing ke, brader? 


 Sempat exercise plak Afiq nie.

1 comment:

Runiza said...

Saya selalu balik melaka... tapi tak penah singgah sini.. Thanks for sharing! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...