My Insta

Instagram

Monday, June 27

new baby in da house!

25 Jun... ronda-ronda di Jaya Jusco baru Melaka. Asalnya nak belikan mp3 nie for daniel & afiq. Itu saja, tak ada plan pun nak usha gadget lain. But suddenly...


blue for daniel, pink for afiq.
dont ask me why he chose pink!
like my doter always said, "Selera orang, bu...."


Kebetulan kedai nie selang 2 kedai dari kedai mp3 tadi. aku tak tengok langsung pun banner SALE tu. (gambo ni captured post-event). Aku tengok soulmate aku terbongkok2 tengok DSLR yg display dalam kabinet kaca. Aku pun tumpang sekaki. Then, babak seterusnya pun dirakam...


Ekceli, dah lama dah Nikon ni dalam wishlist aku tapi it was not top-listed, selalu jer listed paling bawah, pernah kena kensel pun ada sebabnya Lumix DMC-FZ50 masih lagi menjalankan tugasnya dengan cemerlang. Time ni tengok jer lar... pegang dagu sambil pikir "nak beli ke tak? now tgh promosi pulak tu, tak  beli rugi sebab price memang berbaloi". Sambil dengar salesman ni citer, sambil pikir "beli ke tak?". Then suddenly.....!



It took me less than 15 minutes to say.... "Yes, I know you want me!" (macam lagu Enrique Iglesias pulak!). Selain USB, beg, memory card and whatnot, FOC yg aku dapat ialah dualfunction brush worth of RM60, screen protector, additional 2 years of warranty, tripod worth RM160 and UV digital lense protector worth of RM110.


Now baru berani mau pegang.
It's mine. Finally! 
Tak payah pinjam soulmate punya Lumix lagi dah.


The Nikon D5100 is a shorter and curvier looking DSLR than its predecessor. What i like most about this D5100 is the screen is fully articulated - indeed the D5100 remains the only Nikon DSLR in the current range to feature an articulated screen.  This is a big advantage for high and low view. InsyaAllah, kalau ada rezeki nanti, nak beli lense untuk close-up plak. 


Ini habit aku dari zaman sekolah lagi. Segala barang yang aku beli, kotaknya pasti aku tulis purchase info. Like this one.... 25 June @Jaya Jusco, Malacca.

Dengan bangganya, aku mengumumkan... selepas ini segala detik-detik2 penting dalam hidup akan dicapture from my Nikon D5100, no more Lumiz FZ50.

Total damage for nikon only: RM2500 +++. 


2 comments:

Teratak Hami said...

Yanty,
Jeles tengok orang ambil gambar dgn DSLR tau!!

Yanti Arshad said...

fizah,

jeles jer tak guna, rembat lar sebijik! heheheh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...