My Insta

Instagram

Thursday, May 12

tough time...

I'm going through a very tough time rite now... alhamdulillah, aku harungi dengan tenang dan redha walaupun dihentam oleh kalian yang berfikiran sempit dan tidak terbuka mindanya. Mujur anak2 dan soulmate beri kekuatan, kalau tak, aku nyaris terduduk! Satu pesananku kepada kalian yang memperlekeh, memandang hina dan berkata2 sinis kepadaku di waktu aku memerlukan sokongan dan semangat.

Ingat, dunia ini ibarat roda. Jangan terlalu selesa dan berpuas hati dgn apa yang kita ada sekarang. Jangan terlalu mendabik dada apabila berdiri, jangan terlalu mengepakkan tangan semasa berjalan. Bumi Allah ini luas , rezeki  ada di mana2. Percayalah, apa yang aku lalui ini, akan kalian lalui satu hari nanti. Dan pada waktu itu, baru kalian tahu bahawa langit ini tinggi atau rendah. Namun aku bersyukur kerana penghinaan kalian telah membuat aku bangkit dan lebih tabah lagi. Pastinya aku takkan rebah kerana kalian. 

Dan tontonlah video ini sebagai tanda terima kasih aku di atas kata2 sinis kalian. Akan aku simpan kata2 itu hingga aku mati, akan aku semat penghinaan itu di lubuk hati...





8 comments:

Runiza said...

Yanti dear..
Be strong. Buat solat hajat dan istikorah untuk dapatkan petunjukNya. Jangan pedulikan kata keliling... yang penting, Allah is with you.... :)

Teratak Hami said...

Yanty,
Sabar kak oitt, marah sungguh!!!

Jadikan kata2 mereka itu satu cabaran, pengajaran dan rujukan. Mungkin mereka silap dan mungkin jugak mereka tidak bermaksud dengan kata2 itu. Mungkin mereka telah menyedarkan kita yang mana kita juga pasti ada silap.

Runiza said...

Yanti,
Biar lah orang nak kata apa... yang pentingnya Allah is with you. Buat lah solat istikorah dan hajat utk dapat petunjuk dariNYA. Take care...

Yanti Arshad said...

niza & fizah,

berulang-ulang kali saya tengok video ini dan berjurai-jurai jugalah air mata ini menitis tanpa dapat ditahan.

tima kasih di atas nasihat, akan saya jadikan ia sebahagian kekuatan saya..

Rihen said...

kak yanti,

whatever it is that u're going thru, be strong... I believe u're a strong woman sis.. take care ya...

Yanti Arshad said...

rihen,

tq so much, will keep that in mind.

fa10 said...

saya singgah blog akak..
betul kak.. hidup umpama roda, sabar yer

hamidah said...

Biasa lah Yanti....tapi ini semua membuat kita lebih tough dan tabah mengharungi hidup kita....insya allah...and I knw you are tough person...and anggap lah ini semua tak menjadi kudis pun pada diri Yanti......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...