My Insta

Instagram

Tuesday, October 26

khabar dari Mekah

Dah lama tak terima sms mak dan abah sejak last sms mereka dr Madinah. Aku pun tak kisah sangat sebab tahu mereka sibuk beribadat. Tiba2 semalam, mak sms aku...

Tepat 7mlm = 2ptg waktu Madinah
Mak: Kami nak bertolak ke Mekah, 8hrs journey, doakan kami selamat sampai, kami sihat.
Aku: Alhamdulillah... kami akan doakan.

Subuh2 tadi jam 4:30 pagi = 10:30mlm waktu Madinah
Abah: Alhamdulillah, kami selamat sampai. Perjalanan lancar.
Aku: Syukur alhamdulillah... 

7:45pagi = 2:45 pagi waktu Madinah
Abah: Selesai mengerjakan tawaf dan saei.
Aku: Kami doakan semuanya berjalan lancar, jgn lupa doakan kami di sini.

"Ya Allah, Kau permudahkanlah segala urusan kedua orang tuaku kerana Engkau Maha Mengetahui dan Kau lindungilah mereka dari segala bencana yang Kau turunkan ke muka bumi ini kerana Engkaulah Maha Pelindung lagi Maha Mengasihani... Amin."



3 comments:

Teratak Hami said...

Pasti ramai umat Islam dah berkumpul di Mekah pada waktu2 ini. Harap semuanya ok ..:-)

hamidah said...

Kalau dah tawaf dan saie tu di Mekah alhamdullilah....semoga mereka sihat2 agar dpt menunaikan ibadat dengan sempurna insyallah...

Yanti Arshad said...

fizah, kak midah....

mudah-mudahan...insyaAllah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...