My Insta

Instagram

Friday, October 29

Camping Ulu Bendul

 8pagi @SKSU...
...dah promised dgn Afiq nak temankan dia utk perhimpunan perkhemahan Ulu Bendul. Lepas breakfast, kami terus ke sekolah. Time tu, ramai jugak yang dah sampai. Sebenarnya ini xtvt pelajar UPSR tapi more than half ialah student Year 5 sebabnya ramai pelajar UPSR join trip ke Genting. Ramai yg tak tahu pasal trip Ulu Bendul nie sebenarnya. Afiq ialah pengerusi PRS, jadi bila dia tahu ada camping nie, dia tak nak join trip Genting. Fees RM85, 3H 2M... boleh sangatlah tu.



 Semasa berkumpul, aku noticed, Afiq is the tallest. Yang lain semuanya 'cinonit' and 'comei-comei' gitu. Alhamdulillah, aku dianugerahkan anak yang tinggi2 belaka except for Haqimie yang forever orang ingat dia 4 yrs old sedangkan dah 7yrs old. Biasalah tu... macam jari kita juga, tak sama panjang.... :-)


Antara peserta yang mengikuti Perkhemahan Ulu Bendul.


 Serba baru.... Tshirt perkhemahan, treksut, kasut, beg camping. Last but not least, semangat baru nak pergi camping!



Guru besar, En. Ikhsan turut hadir untuk memberikan pesanan2 keselamatan kepada peserta perkhemahan. Yang menebeng-nebeng tu ialah parents yang turut mahu melihat anak masing-masing 'berlepas'. 


Doa dibacakan oleh Ustaz Helmi. Sangat sesuai pada hari dan ketikanya... pagi Jumaat yang gerimis.


Sesi mengisi beg ke dalam perut bas. Aku pesan kat Afiq, jangan duduk depan sangat, jangan duduk belakang sangat. For what reason, ek? Ntah, aku pun tak tahu... 



Afiq naik Bas A. Ada lima bas kesemuanya bagi memuatkan 185 peserta serta 15 guru. According to Ckg Zambri, "tempat tu selamat, not to worry." Lega aku dengar. But still, hati seorang ibu... faham-faham sajalah, kan. "Hai, Cikgu Besar, nak ikut sekali ke tu??"



Rasanya berbakul2 aku pesan kat Afiq. Antaranya...
... Jangan lupa niat musafir, sentiasa baca doa, don't get too excited, jangan gatal tangan nak patahkan ranting, petik daun, jaga percakapan bila dalam hutan, sentiasa berdua kalau perlu mana-mana, ke toilet ke, nak mandi ke, cari cikgu ke, behave dan jaga barang /peralatan sendiri.

I guess, ini saja gambar yang ada sebabnya aku tak bagi dia bawa camera. 





4 comments:

Runiza said...

Yanti dear,
Ulu Bendul tu my favourite lepak place during my teenage years.. hehe :)A few kms aje from my kampung house. Masa mula2 dapat lesen memandu dulu... wah, rajin sangat bawak adik2 ke sini :)

Wonder how that place look like now....

KC said...

kos trip camping cuma rm85 tapi tu tak termasuk lagi t-shirt, suar track, cap ke, beg camping, sleeping beg ke apa ke mau dekat ratus2 gak tu nak prepare...seb baik lah anak aku pilih pi genting tu kalu tak mau kopak bapak dia hahaha! duit blanje anak arituh aku bagi rm50 habis gitu jerk...ish3x

Yanti Arshad said...

kc,

kos trip $85 tu termasuk makan, minum & tshirt camping.

actually tak beratus pun, in fact tak sampai pun $50 macam yg ko bagi duit belanja kat anak ko tu.


beg camping: $20
suar trek 2 helai: $20
cap, sleeping beg tak yah beli sebab dah ada. kasut dah lama tapi baru jer dipakai, mujur muat.

aku rasa sgt2 berbaloi dgn pengalaman yang anak aku dapat tu.

Yanti Arshad said...

iza,

dgr citer sume serba baru.... yg penting, jalan dah tak belok2. hehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...