My Insta

Instagram

Friday, July 30

blackout tak habis-habis!

Aku betul2 sakit hati lately nie. Asyik blackout! Tak kira siang, tak kira malam. Kekadang waktu siang, sampai 2, 3 kali walaupun dalam 5, 6 minit! Yang aku sakit hati, bila blackout, phone rumah aku totally disabled, aku tak boleh online, the internet's not connected! Aku heran, apa kaitannya TNB & TM?!!! Dorang share cable ke?!

Aku tak bengang sangat kalau tak boleh berfesbuking or whatnot, yg aku sakit hati sangat ialah i couldnt send urgent jobs or at least job yang dah settle! 

Yang paling teruk was last nite. I had to do my work kat dalam surau R&R Guthrie! Nak tahu kenapa? Sebab batery laptop aku dah KONG and i need to charge it while i'm doing my work. I need to send the fail by the next day and I havent start any! Aku plan nak start  lepas Isyak, tup-tup terus gelap! Anak aku yg tengah buat homework pun tergagau-gagau dalam gelap. Mujur ada lilin standby (emergency lite ada dua, tapi both dah tak emergency lagi).

After receiving an info from Haslina, "pencawang ada major breakdown, they need 4, 5 hrs utk repair",  aku terus pack laptop, off to R&R. There, according to one of the stall owner, "Kat sini pun blackout jugak, kak. Kami guna generator nie, kejap lagi kena tutup kedai. Tapi surau boleh guna, sebab yg tu letrik lain."

Mujur tak ada sesiapa singgah kat surau ni,
we have this place to ourselves.

 Masa dalam surau nie, Hani texted me, "pencawang kat desa coalfield kaput". Tensionnya aku. Maknanya still bergelap. After a few hours, i rang Marisa. "Letrik baru jer ada, Yanti. Dalam 5 minit.". Alhamdulillah. Sampai kat rumah, aku sambung kerja sampai pukul 3:30 pagi. Kalau nak tahu, itulah pro & cons working from home. 


p/s: by the time aku post entry ni, aku dah sent urgent job tu.... online!











6 comments:

hamidah said...

Yanti, bila blackout memang banyak keja tak jadi.... sb kita skrg terlalu dependant dengan elektrik. Tapi akak salute lah cari jalan juga untuk habis kan keja...ini baru perpatah bijak pandai mengatakan jangan berdalih tapi cari jalan.... bagus bagus...

hamidah said...

Yanti, bila blackout memang banyak keja tak jadi.... sb kita skrg terlalu dependant dengan elektrik. Tapi akak salute lah cari jalan juga untuk habis kan keja...ini baru perpatah bijak pandai mengatakan jangan berdalih tapi cari jalan.... bagus bagus...

Yanti Arshad said...

kak midah,

when it comes to work, no kompromi, no excuses.

Teratak Hami said...

Yanty,

My kids berpesta di luar rumah. Duduk di luar lagi "berani" dari duduk dalam rumah. Lagipun kat luar sejuk.

Nasib baik siap jugak kerja awak ... hehe

KC said...

dasat gak ko berani gi r & r time memalam gitu...tmpt tu kan cam sunyi sket. seingat aku api ada pun dekat kul 11 gitu perghhh! tulah kan keje punya pasal no excuse! cayalah ko...

Yanti Arshad said...

Fizah & KC,

that's the price you hv to pay when working with tv station, either with free tv or satelite tv.

but the job pays well too. :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...