My Insta

Instagram

Monday, March 1

jatuh standard....?





Aku nie boleh dikategorikan suka cuci kereta, tak kiralah kereta aku sendiri atau kereta hubby (tapi bila ada kelapangan lar...). Namun persepsi sesetengah kawan aku, "Itu kan kerja org lelaki, jatuhlah standard kita kalau kita basuh kereta! Laki Suami kan ada, biarlah laki suami yang  buat." Ya ke? Persepsi macam tu tak pernah terlintas dalam kepala aku.  

Prinsip aku, kereta mesti mau bersih especially kalau nak outing. Kalau sempat, hantar saja ke carwash, kalau tak sempat, basuh sendiri ikut kemampuan. Kalau memang tak sempat sangat, aku pastikan bahagian dalam betul2 bersih. Tak ada tisu sana-sini, candy wrapper, botol mineral. If possible, vacuum kasi bersih.

Jadi pada aku, tak ada kena-mengena dengan jatuh atau naiknya standard. Lagipun basuh kereta dianggap satu riadah juga. Ingat, bila nadi kita berdenyut lebih dari 140 kali, maknanya we burn our fat. Kan bagus...

Jadi korang rasa jatuh standard ke kalau perempuan cuci kereta? Tolong komen sikit....

10 comments:

zarin said...

owh ye ke?jatuh standard ek?kalau i, i rasa tkde punn...tapi lain org lain dia punya standard kih kih..i pun dulu slalu gak basuh keta sendiri tp bila dah kawin, tk de pulak tp slalu gak pi cuci kat kedai..

Teratak Hami said...

Yanty,
Tak jatuh stardard punya.

Bagus sbb satu riadah. Bila "ramai" menolong lagi FUN.

KC said...

rajin gak kau basuh kete ye yanti...me langsung tak pernah basuh kete sendiri ke (waktu keje dolu2) atau kete skrg (kongsi)...asben lagi laa pemalas nak basuh. dia punya prinsip senang jer - basuh pun esok kotor balik buat penat jer...duh!

dari basuh kete tu baik la aku basuh porch tuh..ahaks!

Disturbia said...

kak yanti...

pada saya biasa jer kalau perempuan basuh kereta.. apa plak jatuh standard...

tapi saya memang malas skit nak pegi kedai cuci keta tu sebab selalunya ramai lelaki lepak situ ..segan le plak.. tapi what to do.. redah jer... heheheheh

Uncle Lee said...

Hello Yanti, first time read of a lady who loves to wash cars, ha ha.
Good for you.
I too dislike dirty cars, interior or exterior.
You have fun and keep a song in your heart, best regards, Lee.

Yanti Arshad said...

zarin,

i x berapa gemar cuci kereta di kedai, x memenuhi kriteria i... hehehe

Yanti Arshad said...

fizah,

bila 'ramai' menolong, mulut yg letih, bukan tangan. hehehe...

Yanti Arshad said...

kc,

ntahlah, tak rajin pun sebenarnya tapi sakit mata bila tengok kereta tu macam nak bertukar warna..... :-D

Yanti Arshad said...

disturbia,

kereta awak comel-lote macam orangnya, bayangkan kereta kak yanti yg besar gedabak tu... jenuh owhhh.

Yanti Arshad said...

uncle lee,

thank you for dropping by.

yup, i like to wash cars and i dont care what people says. :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...