My Insta

Instagram

Tuesday, June 10

Lu Pikirla Sendiri

Kenapa manusia penuh rasa cemburu? Pantang lihat orang senang pasti mengutuk dan tersenyum bila lihat orang tersungkur. Aku bukannya sempurna.

Kadangkala lebih baik pekakkan telinga dari dengar mulut yang tak pakai kepala, mencaci dan menghina ikut suka rasa. Tapi diri ini takkan mengaku kalah meskipun orang hanya mahu cari salah. Namum cemuhan itu menjadikan aku lebih tabah.

Kini baru kusedar siapa kawan, siapa lawan. Bila hendak menegur ada caranya, biarlah membina.

Semuanya serba tak kena. Aku buat ini salah, aku buat itu pun salah Apa kau mahupun entahlah. Dari menyakitkan hati, lebih baik ikut cara sendiri. Terpulang apa kau nak kata,...
Janji aku tak sakit jiwa!

4 comments:

Anonymous said...

ada apa ngan manusia2 disekeliling hang tuh yanti?? pedulikan....

KC

Yanti Arshad said...

Yalah, KC. Pedulikan....

Skywatcher said...

Cool blog you got here

Yanti Arshad said...

tq, skywatcher

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...