My Insta

Instagram

Saturday, December 1

Nasi Ayam Organik

Inilah ayam organik mentah.
advantages : manis, kurang lemak & cepat empuk
disadvantage : bau hanyirnya agak kuat,
walaupun selepas dimasak.

Ayam organik lepas direbus.

Sambal nasi ayam.


Inilah antara pelengkapnya.

Nasi Ayam Organik yang dah boleh di 'ngap'!

Kicapnya dah dicurah atas ayam O.

4 comments:

kc said...

hmm, sedapnyer nasik ayam tuh.

kalo nak hilangkan bau hanyir ayam cuba rendamkan dlm tepong gandum. bancuh lah 2-3 sudu tepong pastu masukkan ayam dlm besen dan gaul bersama tepong tadi dan biarkan dlm setgh jam ke.

insyallah bau hanyir tu kurang lah sket

Yanti Arshad said...

kc,

tq 4 da advice.

actually i ada simpan air rebusan ayam tu, nak guna utk masak nasi ayam pd mlmnya. Malangnya, air rebusan tu basi.... bila dipanaskan, bau macam 'stool'. Sup yg i buat dari air rebusan tu pun, basi juga. what a waste betul...

sofu said...

sedapnya tgk nasi ayam tuuuu.....
bila nk jemput kami merasanya hahaha...

Yanti Arshad said...

sofu,

thx for dropping by.
InsyaAllah satu ari nanti, buat masa terdekat ni tak la kot... now tgh cuti sekolah, phm2 ajelah... weekdays tak lekat kat rumah, asyik kuar dgn anak2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...