My Insta

Instagram

Tuesday, February 13

Flora Oh Flora...

Except for gambar pisang hutan, bunga2 yg lain semuanya in my house compund.
1.Bunga akar dani ni dah melingkar dari depan gate (tepi tmpt sampah) sampaila ia memanjat wakaf kami ni. Haruman bunga ni semerbak giler. Baunya masuk hingga ke dalam rumah esp waktu malam.Kadang2 suspens gak kami... he he he

2. Bunga ixora ni aku tanam kat tepi pagar.

3. Pokok nie aku tak tau namanye. Ia tumbuh tanpa disuruh.

4. Jantung pisang... pelikkan? Selalu jantung pisang akan terkulai ke bawah. Yang nie lain plak 'roman' nye.

5. Ini bunga fav aku. Species bunga raya. Bila ia mekar, bentuknya macam grammaphone (radio) tahun '60an.

6. Yang nie pun aku tak pasti namanya. Tapi paling senang tumbuh dan mcm2 warna.

7. Inilah daun pokok akar dani yang wangi tu.

8. Yang nie pun aku tak tau namanya. But it's cute!

9. Pokok Misai Kucing nie cukup mudah ditanam. Pokok ni ubat penyakit kencing manis dan darah tinggi. It works on my dad.

10. Pokok Limau Kasturi nie aku tanam di belakang rumah. Alhamdulillah dah byk kali kami merasakan hasilnya esp bila buat air teh 'o' ais limau... yummy!

1 comment:

helli said...

cantik gazebo tuh :-)
yg pepel kaler tu namanya 'clitoria'. he..he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...