My Insta

Instagram

Sunday, January 7

Tahun Melawat Malaysia 2007

Tahun Melawat Malaysia 2007 telah dirasmikan dgn meriah dan penuh gilang-gemilang pada 6 Jan 07. Seramai lebih kurang 60 ribu pengunjung telah datang ke Tmn Tasik Ttwangsa pd malam itu termasuklah kami sekeluarga dan 2 orang adik perempuan aku (seorg dari UPM, seorg lagi tgh tunggu result SPM). Walaupun hujan renyai mula turun pada awal acara, tapi aku tgk org tetap setia menunggu pelancaran ferris wheel (especially kami). :-) Manusia punyalah ramai... ntah datang dari mana pun aku tak tahu. Ramai jugak tourist yg datang. Tapi aku rasa setianya kami menunggu berbaloi dgn pertunjukan bunga api yag tak henti2 menerangi langit malam. Memang cantik, memang indah.Berbaloi juga rasanya kami round tasik tu sebab byk freegift yg kami dapat. Tp yg paling special ialah rantai manik Sarawak & pen khas TMM07 pemberian Tourism Malaysia. Tapi yg paling berbaloi ialah pengalaman semasa pelancaran itu sendiri. Kami seronok berposing sakan berlatarbelakangkan bunga api dan scenery kat situ. Anak2 aku yg selalunya hanya melihat bunga api dari jauh, terkedu! Apa taknya tgk bunga api betul2 depan mata beserta bunyi dentumannya yg cukup kuat. Semasa semua pengunjung leka melihat pertunjukan bunga api, aku berkesempatan memandang keadaan sekeliling aku. Terdetik di hati ini... "betapa bertuahnya aku dapat hidup aman damai di bumi sendiri, bebas meraikan apa saja tanpa ada rasa takut...syukur alhamdulillah." Asyiknya aku melihat gelagat dan ragam manusia di situ sehinggakan aku terlupa tentang teks ucapan yg perlu aku sediakan utk mesyuarat esok. Akhirnya kami beredar meninggalkan tasik ttwangsa membawa satu rasa kepuasan... seronoknya kami sehinggakan tak terasa letih menapak dari Ttwangsa ke IJN (parking kereta di IJN utk elak masalah kesesakan) dan kami tiba di rumah jam 2:30pagi. Di sini aku sertakan foto untuk tatapan korang semua.





Foto 1 & 2: Aku dan hubby berlatarbelakangkan bunga api.
Foto 3 & 4: Ferris Wheel (byrn adult RM15, Kid RM8. Hmmm... agak mahal)
Foto 5 (kiri ke kanan) : Aku, Iqah (adik bongsuku), Danial, Qish, Qme (berdukung) dan Hanim (adikku yg di UPM).
Foto 6: Iqah, aku dan Danial. (Cantik tak rantai manik Srwk yg kami dapat free tu?)
Foto 7: Aku dan Awien (anak sulungku).

Oklah... sampai di sini saja yg dapat aku kongsikan dgn korang. Citer byk2 pun nanti korang boring plak. Wasalam...

1 comment:

MLanz said...

Yg x bestnya camera canggih aku habis bateri..waa..waa.. tapi ferris wheel tu aku yg amik utk wife tersayang....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...